top of page
  • תמונת הסופר/תפרץ אלימור

נכסים למכירה והשכרה


רבים המדורים בהם ניתן לחפש ולמצוא נכסים, בין עם זה למכירה ובין עם זה להשכרה. שוק הנדל"ן כידוע מאז ומתמיד זה נראה שהיה בעלייה. קיימים כיום בשוק יזמים רבים חלקם באים ונעלמים וחלקם נשארים שחקנים במגרש המורכב והמעניין הזה שנקרא: שוק הנדל"ן.

כאשר אנו באים לשכור נכס עלינו להבין כמה וכמה דברים לפני, ראשית והכי חשוב הוא ממי אתה משכיר אותו, כאמור שחקנים רבים רוב רובם הגדול הינם מתווכים שעושים עבודתם נאמנה והינם בקשרים עם לא מעט יזמים וההיצע אצלם גדול בבואך לחפש נכס להשכרה, יש לכך כמובן ייתרון, כאמור ייתכן בגלל כמות ההיצע ויש לכך גם חיסרון, עלויות נוספות בדרך כלל בעלות של חודש-חודשיים שכירות עמלה – שזה מה שמקובל. השחקנים שניים הינם הבעלים עצמם של הנכסים הללו, במקרה זה לא תצטרכו להשקיע בעמלה ויתרה מכך ואולי יותר חשוב מחיסכון כספי הוא שאתם מכירים את הנפשות הפועלות בהקשר לנכס שאתם רוצים ומעוניינים להיכנס אליו.

אם מדובר לדוגמא על נכסים בחיפה, אבל לא סתם נכס אלא נכס מסחרי להשכרה כגון: משרד. כל כך חשוב שתדעו מי הבעלים של המקום העבודה, המשרד, בו אתם הולכים לשהות חודשים או אף שנים רבות. האינטרס של בעל הנכס עצמו הוא לדאוג לתחזוקת המקום ובטח ובטח לשביעות רצונות של הלקוח/ השוכר שלו. ולכן גם חלק מהשירות שתקבלו יחסוך לכם עוד בהתחשב בנתון זה.



נכסים בחיפה - בניין משרדים


נכסים למכירה

נכסים למכירה הינם בעלי ערך רב והרצון להשקעה בעיני משקיעים רבים, נושא הנדל"ן בארצנו נחשב כאחד מהשקעות המשתלמות ביותר למשקיע שמעוניין להניב רווח נאה. כמובן שיש תלות רבה היכן אתם רוכשים נכס זה, בין אם מדובר בדירה או בנכס מסחרי. תל אביב ידוע שנחשבת כ"מדינה" בפני עצמה עם הבדלי מחירי נדל"ן הגבוהים בעשרות אם לא מאות אחוזים להבדיל מכל מקום אחר בארץ, ובאותה נשימה נגיד שערים מרכזיות כגון: ירושלים, חיפה וכיוצא בזה יקרים יותר ממקומות גאוגרפיים הנחשבים לפריפריה כמו באר שבע או טבריה.

נכסים למכירה מלבד המיקום הגאוגרפי שלהם יש צורך להבין איזה סוג נכס רוצים, כאמור בין אם זה דירה להשקעה או נכס מסחרי להשכרה. ומעבר לכך גודל הנכס, האם דורש שיפוץ והשקעה נוספת, האם במתכוון נשקיע יותר בנכס על שיפוץ על מנת שהוא יהיה אטרקטיבי יותר, אם זה להשכרה, או רווח ממכירה עתידנית.

מעטים היזמים היודעים לזהות פוטנציאל של מקום מתפתח או כדאי להשקעה במחיר הוגן ויחד עם אוויר לנשימה ובידיעה שבעוד X שנים הנכס יהיה שווה בעשרות אחוזים רווח. אלא הם גם בדרך כלל השחקנים שנשארים בשוק לאורך זמן ארוך וכדאי לבחון יזמים אלו בבואך מגיע אף לשכור נכס מהם. ההיסטוריה של אותה חברה מדבר בעד עצמו – אז בחרו נכון...בהצלחה!


bottom of page