top of page
  • תמונת הסופר/תפרץ אלימור

נכסים להשכרה


כאשר אנחנו מדברים על נכסים להשכרה אנחנו מתכוונים לנכסים להשכרה בחיפה בדגש על נדל"ן מסחרי. העיר חיפה התפתחה כעיר נמל וכיום יחד עם הקריות והקרבה לערים אחרות כגון טבעון, יוקנעם ועוד מהווה מקור פרנסה למאות אם לא אלפי משפחות המתגוררות באזור. שטחי המסחר הלכו וגדלו והפכו לנכסים מניבים למשקיעים רבים בתחום.

נדל"ן מסחרי הפך ב15-20 שנה האחרונות להשקעה משתלמת ליזמים הרואים למרחק את ההשקעה המניבה, נכסים להשכרה כגון שטחי מסחר, משרדים, מגרשים המשמשים לאחסנה פתוחה, מגרשי מכוניות ועוד, מחסנים וכו' הינם מהווים תשואה נאה ולא מבוטלת לאור העלייה המטאורית של נכסי הנדל"ן בין השנים 2005-2020 והמגמה נראית אותה מגמה – עלייה מתמדת.


תשואה מהשכרת נכס מסחרי בנדל"ן עומדת על ממוצע של כ 9 % בשנה. נכס מסחרי כמו-כן מניב תשואה מכובדת בעת מכירתו כך שמדובר במחשבה קדימה על מנת שעסק יזמי יתפתח לאורך שנים היא לראות עסקאות מניבות הן באורך השכירות על מנת להרוויח על ההשקעה העכשווית ומתבססות גם על הערך שעולה עם השנים של הנכס עצמו בעת מכירה. יזמי נדל"ן טובים הינם כאלה שיש להן אורח רוח גדול וראייה היקפית של כל ההיבטים שיש לשים דגש עליהם בביצוע עסקת נדל"ן שמנותב בראשיתו כנכסים להשכרה לטווח הארוך.



נכסים להשכרה - משרדים


כאמור נכסים להשכרה מדברים לא רק על משרדים להשקעה אלה על שטחי מסחר הכוללים הן מגרשים, הן חנויות, הן אולמות תצוגה, מבני תעשייה, תחנות דלק ועוד. סיפור ידוע של הצלחת נדל"ן מסחררת היה סיפורו של מקדונלד, ההמבורגר הידוע. הרווח העיקרי של מפעל זה לא היה המבורגר בהכרח. בעל הבית ראה שעסק זה כל כך מצליח שעסקים נוספים בעלי שם מותג רוצים להיות בקרבתו, הבין את הפוטנציאל העסקי הטמון. בעל הבית היה מחפש מקום נידח עם קרקע לרכישה זולה וזאת על מנת להקים אזור מסחרי חדש במקום יחסית נידח, שם הקים את ההמבורגר הידוע מקדונלד ובעקבות כך עסקים רבים נהרו על מנת להשכיר נכסים אלו אשר היו בקרבת מקום – אוכלוסייה רבה הייתה נוהרת למקום חדש זה וכולם היו נהנים מהפקת רווחים ומסחר שווה – על פי כמה וכמה בעל הבית של נכסים להשכרה אלו – הלא הוא יזם הנדלן.

באותה נושא ועניין כל מתחמי תחנות הדלק הקיימות כיום נודעות באותה הגברת בשינוי אדרת בהם בעלי הקרקע מניבים תשואה נאה לנכס בשכירות לחנויות אחרות מלבד תחנת הדלק עצמה, לדוגמא פיצוציות, פנצ'ריות, מסעדות למיניהן וכיוצא בזה.


נכסים להשכרה בדיקה מעמיקה


כמובן כאשר יזם מחליט לבצע עסקה נדל"נית בסדר גודל כזה מחייב מצידו להיערך ולבצע בדיקות מקיפות לאותו הנכס. נושא המאמר לא מתעסק בעומק הבדיקה, רק נציין שישנם נושאים שחייבים להיבדק על מנת לבחון היתכנות של תשואה מניבה לאורך זמן.



כנסו לדף שלנו: נכסים להשכרה בחיפה.





bottom of page