top of page
  • תמונת הסופר/תפרץ אלימור

נכס מניב

נכס מניב פרושו על פי הבנה ראשונית – זה נכס שרכשנו אותו על מנת שנוכל להנות מפירותיו ושהוא יניב לנו רווחים בהמשך הדרך על ההשקעה שהשקענו בו.

נכס מניב יכול לבוא בכמה אופנים כאשר מדובר בנדל"ן, בין אם מדובר בנדל"ן כגון דירה להשקעה שכל חודש מניבה עבורנו את מחיר עלות השכירות מול השוכר לו אנו משכירים את הדירה,

או אם מדובר בנדל"ן מסחרי שיכול לבוא לידי ביטוי במחסן שרכשנו או מבנה תעשייה או אפילו מגרש.

מבנה חדש שדרות ההסתדרות 236 חיפה
מבנה חדש שדרות ההסתדרות 236 חיפה



ויכול להיות כמובן גם קומפלקס רחב שניתן להפוך אותו לכמה משרדים – שם ההשקעה אולי רבה יותר הן בזמן והן בכסף – אך הנכס יכול להעלות מערכו וחלוקה נכונה של הנכס תהיה כדאית הן לשוכר והן למשכיר.

אם מדובר בהשקעה מניבה של דירה/ מבנה מגורים, התשואה היא יחסית בטוחה לטווח ארוך ונעה באזור 5% בממוצע, כך המשכיר יודע שהוא בכל חודש בחודשו מקבל את החזר ההשקעה כאשר מגמת שוק הנדל"ן בארצנו במגמת עלייה מתמדת, הנכס עצמו גם משביח את עצמו וניתן גם להנות מרווח נאה במידה והחלטנו למכור את הנכס.



יש לקחת בחשבון

רכישת נכס מניב כאשר מדובר בנדל"ן מסחרי שזה אומר כאמור: חנויות, משרדים, אולמות, שטחי אחסון ועוד הינה השקעה ראשונית, יש לקחת בחשבון עלויות נוספות.

עלויות נוספות יכולות להיות בתחילת ההשקעה כגון עורכי דין, אדריכלים, פרסום הנכס, מיסים שונים וכיו"צ, וכמו-כן עלויות נוספות לטווח הארוך שכמובן הכוונה כאן הינה לתחזוקה השוטפת של הנכס.

האפשרויות הינן רבות וכך גם אך התשואה בממוצע גבוהה פי 2 מהשקעה על דירה – יש לקחת בחשבון גם את הסיכון הגדול יותר בהשקעה מניבה מסוג נדל"ן מסחרי.

בשני האופציות הנ"ל מרכיב אחד חשוב על מנת להתחיל ריצה זו היא כמובן ההון העצמי.


מבנה חדש שדרות ההסתדרות 236 חיפה
אשל"ג 3 חיפה משרדים חלל פתוח בחיפה

יש משפט שאומר: דירה (או כל סוג של נכס) שאתה רוכש כעת, צריך לחשוב גם איך ומה הסיכוי שלך למכור אותה גם בעתיד.

במילים אחרות זה אומר שיש לבחון כל עסקה לגופה – למשל אם אני רוכש שטח באזור סוציו-אקונומי נמוך – אזי הנכס יעלה לי פחות נכון? אך מה בעתיד? האם ידוע על תוכניות עתידיות שמדברות על פיתוח האזור?

כמה נכסים מסחריים יש באזור ובאיזה עלות ומהירות משכירים אותם?

לדוגמא – אם רכשתי שטח באזור שמיועד לפיתוח עוד 3 שנים וכעת שילמתי על הקרקע מחיר מצוין – עבורי ועבור מתכנן הקרקע ( שצריך כעת ממון על מנת להתחיל את הפרויקט) – אמנם זאת השקעה ארוכת טווח – אך בתור משקיע עלי לראות ולהבין את כל התמונה וכלל הפרמטרים על לוח השחמט הזה. נתון זה יכול להוות לי יתרון מול מתחרים מה גם לתת מחיר הוגן יותר לשוכרים שלי – Win Win.


מה עוד צריך לשים לב ?

מי שרכש דירה מכיר את העובדה – כאשר יש לך הון עצמי גבוהה אזי החיסכון או לעיתים הרווח שלך מעסקה גבוהים יותר. זה נתון נכון אך לפעמים על מנת להגיע למטרה אין ברירה במימון על ידי גורם שלישי (בנק) – והיתרון היחידי שיכול לבוא לידי ביטוי הוא: איזה בנק?

כמובן אם אתה שועל ותיק אז הבנק כבר מכיר אותך ויודע שיש לו על מי לסמוך או יותר נכון נכסים אחרים למשכון נכסים חדשים. אם הנך בתחילת הדרך תצטרך להזיע מעט יותר כדי להניע את גלגלי המערכת – לפיכך עליך להכין שיעורי בית ולהכין תוכנית מימון משתלמת לטווח הארוך ובירור עמלות אותם תשלם לבנק שממן זאת.

אין קיצורי דרך – גם לא צריכים להיות הפתעות, השקעה חכמה כרוכה בידע רב על מנת למזער נזקים למינימום אפשרי, קיימים כיום יועצים מקצועיים שאמנם גובים עלות עבור השירות שלהם – אבל בראייה מרחבית חוסכים המון כסף שבלעדיהן לא היינו יכולים לחסוך. ניתן דוגמא קלה של יועץ משכנתאות- יועץ משכנתאות טוב, מייצר עבורך כמה תרחישים בכמה מסלולים מקבילים בהתחשב בנתונים שבידך כגון: הון עצמי, משכורת, כמה שנים תרצה לשלם משכנתא, מצב בריאותי ועוד. יועץ משכנתאות יכול לחסוך עשרות אלפי שקלים והשקעה בו היא השקעה נכונה.


לצפייה בנכסים שלנו כנסו לעמוד - נכסים בחיפה.


לסיכום: נכס מניב, בין אם מדובר בדירה להשקעה או נכס מסחרי, הוא נכס שמניב עבורך רווח חודשי בהתחשב בכלל ההוצאות השוטפות והלא שוטפות של הנכס, מעבר לעובדה שערך הנכס עולה ומשתבח עם השנים.


דברו אתנו 6993*

או דרך טופס צור קשר למטה ונחזור אליכם בהקדם....

בהצלחה לכולנו !

bottom of page