top of page
  • תמונת הסופר/תפרץ אלימור

נדל"ן מסחרי באזור חיפה ובארץ בכלל

אחד מתחומי ההשקעות היותר מניבים הקיימים כיום בשוק למי שמעוניין להשקיע ויש לו כמה שקלים אקסטרה בצד. שוק הנדל"ן מאז ומתמיד בעולם כולו ובטח ובטח בארצנו הקטנטונת היה שוק שתמיד היה בעלייה. ואם מדברים על שוק הנדל"ן אז בטח ובטח שוק הנדל"ן המסחרי, שם אחוזי התשואה גבוהים לפעמים עד פי 3 מנדל"ן מגורים לדוגמה. הסיכון כמו-כן אם מדובר בירידת מחירים יותר ראלית לנדל"ן מגורים מאשר לנדל"ן מסחרי שם הסיכון נמוך יותר, מה גם שבדרך כלל כאשר משכירים נכס מסחרי הוא בממוצע בין 3-7 שנים מה שנותן שקט תעשייתי לבעלים של הנכס.


נדל"ן מסחרי מדבר לאו דווקא על משרדים להשכרה אלא גם על: בתי מלון, חנויות, מרכזים מסחרים, בתי מלאכה, מגרים למיניהם, מבנים תעשייתיים ועוד.


נדל"ן מסחרי היכן שווה להשקיע?


שאלת השאלות, מיקום הוא אחד מהפרמטרים המרכזיים החשובים ברכישת נדל"ן מסחרי, בין אם מדובר על אזור גאוגרפי בארץ לבין אם מדובר על מקום אסטרטגי מבחינת נגישות וקרבה לתחבורה ציבורית. כמובן ידוע שבאזורים של מרכז הארץ תל-אביב וכמו כן ערים מרכזיות כגון ירושלים ואף חיפה הנדל"ן גבוהה יותר כמה מונים, גם אם מדובר בנדל"ן מגורים או נדל"ן מסחרי.

משרד באזור הקרוב לתחבורה ציבורית או על ציר תנועה מרכזי הוא כאמור אחד הדברים החשובים בין אם מדובר בהגעה של עובדים למקום העבודה ובטח אם המקום/העסק עצמו מקבל קהל כחלק מהצרכים באופן שוטף לניהול נכון של העסק.

כמובן שיש לשים לב גם לנתונים אחרים כגון כרבה לעסקים אחרים שמשרתים את העסק שלכם, קרבה לאזורי בילוי שם נמצאים אוכלוסייה רבה היכולה להיחשף לעסק שלכם, קרבה למקומות חניה ועוד.



מגרש מסחרי - אחסנה פתוחה


מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום על מנת להבין היכן כדאי ורצוי למקם את העסק שלכם בהתאם לצרכים של אופי העסק עצמו. מצב הנכס בין אם במראה החיצוני או הפנימי שלו יכול להשפיע גם על העובדים הבאים ומבלים את מירב זמנם במקום זה וגם ללקוחות המגיעים לעשות עסקים אתכם יחדיו.


שוק הנדל"ן נמצא כיום בעליה מתמדת וחשוב להבין את ייעוד הנכס בו רוצים להיכנס כלומר לא כל מקום יכול לשרת לכל מטרה, קיימים חוקי עזר עירוניים המגדירים בדיוק מה ניתן להפעיל והיכן למשל לא כל מגרש יכול לקבל ייעוד דומה ולבנות עליו מבנה מסוים בגובה כזה או אחר ועליו לקבל אישורים למשל ממכבי אש שהמקום עומד בתקנים הרצויים על פי אופי המקום.



בניית בניין חדש ברחוב ההסתדרות 236





האם לרכוש נכס או להשכיר?


כמובן שאם יש לכם אמצעים פיננסיים אז עדיף לרכוש נכס ולהשקיע בו, פה בדיוק משנה העובדה כמה אורח רוח וגב כלכלי יש לכם, כי לפעמים נכון יותר להשכיר מקום ולנתב אותו כחלק מההוצאות של העסק ואם קיימת אפשרות בעתיד אז שיהיה אפשרות כזאת בחוזה עצמו לרכוש את המקום לאחר כך וכך שנים.

הדבר היותר נכון הוא לרכוש נכס עוד בשלב שהנכס "על הנייר" כלומר בתכנונים וזאת אחרי שאתם יודעים בוודאות תוכניות של העתיד אודות המבנה המדובר, מי השכנים שלכם, מה הולך להיבנות בעתיד ואיזה תחבורה ציבורית מגיע עד למבנה. כמובן שיש לברר מי החברה שעימה אתם נכנסים לשיתוף פעולה, כמה מן היא קיימת, האם בעבר כבר ביצעו יזמויות מסוג זה, כמה גב כלכלי יש לחברה זו והאם יש לה ניסיון בפרויקטים מסוג זה על כל המשתמע מכך מהפרט הגדול עד לפרטים הקטנים, האם יש טופס 4 ועוד שאלות רבות חשובות שיש לשים עליהם את הדעת או להתייעץ עם מומחה בתחום שיש לו ניסיון.


אנו נשמח לסייע, לייעץ ולכוון בכל מה שקשור לפתרונות נדל"ן בתחום.


כנסו לדף הבית שלנו ותוכלו להתרשם מהנכסים של פרץ אלימור – נדל"ן מסחרי להשכרה בחיפה

bottom of page