top of page
  • תמונת הסופר/תפרץ אלימור

נדלן מסחרי להשכרה

בדרך כלל שמדובר בנדל"ן אנו נוטים לחשוב על מגורים, כלומר אם אדם מן הישוב הוגה לעצמו רעיון על השקעה לעתיד מכסף שיש ביכולתו להשקיע על מנת לשמור על ערך הכסף ואף להרוויח מכך – לרוב מדובר בהשקעה בנדל"ן – והכוונה היא שלרוב האוטומט שלנו הולך לנדל"ן פרטי כגון דירה פרטית להשכרה.


אפיק זה אכן קיים אך אפיק נוסף שלרוב לא חושבים עליו במיוחד באזור הצפון הוא נדל"ן מסחרי להשכרה בחיפה.

העיר חיפה התפתחה מאוד ב 20 שנה האחרונות והמחירים שלה לא יקרים כמו המטרופולין תל-אביב.



משרד להשכרה מסודר






משרד להשכרה מסודר 2



משרדים מסודרים 3



מה זה אומר בכלל נדל"ן מסחרי?


נדל"ן מסחרי להשכרה (אנו מתייחסים כאן בהשקעה מניבה – כלומר רכישה ולאחר מכן השכרה של נכס הנדל"ן), מתייחס לרוב בין אם מדובר ב: משרדים להשכרה, מגרשים להשכרה, מבנה מלאכה להשכרה, חנויות להשכרה כמובן, מבנה תעשייה ועוד...


ניקח למשל רכישת מבנה שמיועד למשרדים – ראשית יש להבין שלכל מבנה שקיים יש ייעוד תעסוקתי כלומר א ניתן בכל מבנה שיהיה כמשרד, יש צורך באישורים מיוחדים מהעריה, ובנוסף נציין שלא בכל מבנה ניתן לקבל אישור לכל עסק אשר נחפוץ. כאן נכנסים גם אישורים של מכבי אש לדוגמא וכיוצא בזה, תלוי באופי העסק שרוצים להקים – לכל אחד דין אחר.


מה חשוב לדעת בבואנו להשכיר נדל"ן מסחרי


יש הבדל כלשהו בין אם מדובר בנדל"ן מסחרי להשכרה בתחום המשרדים או נדלן מסחרי להשכרה בתחום המגרשים לדוגמא. ידוע כיום שכל פיסת נדל"ן יקרה היא ואם לדוגמא אני משכיר מגרש פתוח לאחסון או כמגרש מכוניות אוכל להניב רווחים פחותים אם אשכיר למשל 1000 מטר חלל פתוח של מבנה משרדים, אותם כמובן ניתן לחלק לכמה וכמה משרדים קטנים או על פי הצורך ובכך על כל שכירות נוכל לגבות רווחים מניבים יותר.


חשוב לציין שנתונים שאנו מציינים כאן הינם כללים מאוד רק לשם המחשה, יזם בתחום זה צריך הון התחלתי ויציבות ארוכת טווח על מנת שיוכל להחזיק מעמד בשוק. יתרה מכך יזם יודע שאם לא ישקיע בנכס מבחינת תחזוקה ראשונית ושוטפת לטובת השוכרים שלו וייתן יחס משופר להבדיל ממשרדים תעשייתיים אחרים באזור הוא יפסיד את השוק וכמו שהוא ירצה להשקיע בנכסים אלו לטובת זה שהמבנה יישאר במצב תחזוקה גבוהה כך הוא גם ירצה באותה הנשימה שהשוכרים שמשכירים ממנו את המשרדים ייהנו ויישארו איתו עם חוזה לארך שנים – מה שיוצר מצב מנצח עבור 2 הצדדים – מה שלא מובן מאליו בימינו.


אנו מזמינים אתכם לגלוש באתר שלנו ללמוד ולקרוא אודותינו ואף ניתן לראות אילו נכסים להשכרה זמינים עבורכם. בהצלחה רבה לכולנו – אנו זמינים לכל שאלה ושאלה.

תוכלו לעבור מהקישור הבא לדף הבית: נדל"ן מסחרי להשכרה בחיפה.

bottom of page