top of page
  • תמונת הסופר/תפרץ אלימור

נדל"ן מסחרי להשכרה מה כדאי לדעת

נדל"ן מסחרי הינו תחום רחב וגנרי המתפרס לנישות בתחום זה. בין התחומים נמצאים בין היתר: מרכזים לוגיסטיים כגון מחסנים בין אם הינם סגורים או אחסנה פתוחה ( מקום בו ניתן לאחסן מכולות בין היתר מתאים לדוגמא), משרדים להשכרה, אולמות תצוגה למיניהם, חנויות, מבנה תעשייה, ברים, מסעדות וכו'. משמע כל מה שמוגדר עסקי הינו נחשב לנדל"ן מסחרי בהגדרה.


מה יש לעשות על מנת לבצע עסקה טובה

רבים הפרמטרים וקצרה היריעה מלהכיל את כלל הפרמטרים במאמר אחד. על מנת לבצע עסקת נדל"ן מסחרי המיועד להשכרה יש לבחון בדקדקנות כל פרמטר על פי מידה נכונה של בעלי מקצוע המועסקים ומנוסים בתחום זה ולהיוועץ עם הגורמים המוסמכים. מאמר זה נותן סריקה קצרה ולא מענה שיש להתייחס על פיו.



נדל"ן מסחרי להשכרה
נדל"ן מסחרי להשכרה


מיקום הנכס

מיקום הנכס יקבע ראשית את העלות העיקרית של עסקה זו, בין אם מדובר בעיר מרכזית או פריפריה לבין אם מדובר באזור מרכזי באותו העיר כגון מרכזי קניות כאלה ואחרות. ישנן ערים שעלות רכישת מבנה המיועד עבור נדל"ן מסחרי להשכרה יכול להיות גבוהה בעשרות אם לא מאות % אחוזים. כמו-כן ישנם אזורי תעשייה שמוגדרים כזולים יותר.


מיסים, חלק מהמשחק

חלק מהתשלומים שיהוו חלק מההוצאות של הנכס הינם כמובן המיסים, לכן הסעיף הקודם הינו פרמטר שמשפיע גם על גובה המיסים. אם מדובר בנדל"ן מסחרי להשכרה ועליו חל מס שולי והמדרגה עליו, נכון לכתיבת מאמר זה, הינו 30%. כמובן שעל זה יש להתחשב במס רכישה.


בדקו את מצב הנכס

הדבר הבסיסי הראשון לאחר מיקום הנכס הוא מצבו, האם הינו מבנה ישן בו יש יסודות ישנים ייתכן ויהיה עדיף לפרק ולבנות מחדש מאשר לאפשר דיור ואחריות על המבנה שיהיה על הרוכש. שיפוץ נכס לא דבר זול, כמובן שיש הבדל בין מבנה המיועד למשרדים לדוגמא, או מבנה תעשייה בו זה לרוב האנגרים רחבים וגדולים והוצאות או בנייה של מבנה כזה זול משמעותי ממבנה או בניין משרדים.


נדל"ן מסחרי להשכרה  משרדים
נדל"ן מסחרי להשכרה משרדים

נגישות תחבורתית

נדל"ן מסחרי להשכרה מתחשב בפרמטר זה בטח אם מדובר בעסק המיועד לקבל אליו קהל. נגישות תחבורתית הן לעובדים המגיעים למקום העבודה והן עבור לקוחות הינו דבר קריטי ומהותי במיקום העסק. לפעמים עסק הממוקמים במרכזי קניות מרכזיים מושך אליו קהל לקוחות פוטנציאלי המגדיל את המחזור השנתי של העסק ולכן מבחינה כלכלית חשוב לבחון כדאיות אסטרטגית מבחינה גאוגרפית ולהשקיע יותר במטרה להגדיל מחזור ומוניטין בשטח זה.

bottom of page