• פרץ אלימור

טיפים להשכרת משרד

כמו בכל מטבע ישנם חסרונות ויתרונות גם כאשר אנו משכירים משרד, הכל תלוי כמובן במה בוחרים להתמקד או יותר נכון כל שוכר ושוכר צריך להבין מה הצרכים שלו ועל מה הוא מוכן להתפשר ועל מה לא.

במאמר זה ננסה לנגוע בנושאים המרכזים החשובים בכל מה שקשור להשכרת משרד לעסק שלכם ונסה לתת לכם זווית ראייה רחבה יותר.


הנושאים שניגע בהם במאמר זה:


· מיקום המשרד

· חנייה

· נגישות תחבורתית

· מידות המשרד

· מטבח

· שירותים

· תחזוקה

· נכונות מותאמת לצרכי העסק

· עיצוב – גם וגם

· תשלום חודשי

· התפשרות


כנסו לעמוד שלנו: משרדים להשכרה בחיפה להתרשמות של המשרדים הזמינים כעת עבורכם.


משרדים להשכרה


מיקום המשרד

מיקום המשרד או העסק הוא דבר חשוב. כמובן בהתאם למה שהעסק שלכם עוסק. אם העסק שלכם אינו מקבל קהל או שהוא לצורך לדוגמא עוסק כבית דפוס אז עסק שכזה יכול להיות באזור תעשייה או באזור פחות מרכזי כמו למשל מכון יופי או חנות רהיטים שמושך יותר קהל ומקומות מרכזיים יכולים להוות עניין מהותי בהכרה של העסק.


חנייה

בהמשך לפסקה הקודמת, אם המקום שלכם מקבל קהל, בטח שחנייה זה אחד הפרמטרים החשובים עבורכם. וגם אם לא ואתם עסק עם עובדים רבים, מקום חנייה יכול להקל מאוד ולהיות נוח עבור העסק – כי שהעובדים מרוצים העסק עובד עוד יותר טוב.


נגישות תחבורתית

עוד סעיף המתקשר באופן ישיר לשתיים הקודמות. נגישות תחבורתית במידה ואין רכב הוא דבר חשוב ביותר, בטח אם העסק שלכם מקבל קהל כאמור, וגם אם לא, נגישות תחבורתית כהגעה למשרד עבור העובדים היא חשובה לא פחות.


מידות המשרד

כידוע, שוק הנדל"ן כיום רותח במיוחד בארצנו הקטנטונת, כל פיסת נדל"ן נחשבת בפנינה או כמכרה זהב וערכה עולה בכל שנה ושנה. לכן גם צריך להבין איזה מטר רבוע העסק שלנו צריך כי על כל מטר רבוע של משרד במיוחד במקומות נחשקים – אתם תשלמו יותר ועל תשלום זה תוסיפו כמובן ארנונה שהיא עוד הוצאה, אמנם של העסק אבל עדין הוצאה.

ישנם חללים שנחשבים כחללים פתוחים מה שנקרא

משרד חלל פתוח  Open Space

משרד Open Space גם, חללים אלא יכולים להיות פתרון טוב גם אם מדובר במשרד הייטקיסטי וגם משרד עם הרבה עובדים שמחולק ומסודר עם פתרונות חלוקה מיוחדים כגון קירות גבס או חצאי קירות. פתרונות של עיצוב על פי מיקום כלומר נניח אזור של פינת קפה או ישיבה בחלל פתוח צמוד למקומות ישיבה או אזור של ישיבות עם דלת וחלון זכוכית שלמעשה ויזואלית נותן לחלל להמשיך להיות פתוח. האם יש צורך בכלל בחדר ישיבות או שלא ובמקומו יהיה ניתן לעשות 3 משרדים אישיים - אלה שאלות שאנו צריכים לשאול בבואינו לתכנן את המשרד הבא שלנו.



מטבח

המקום הכי כיף להיות כמו בבית גם במשרד – המטבח.

המטבח, מעבר לזה שהוא משרת אותנו עבור חימום או הכנת האוכל ושטיפת הכלים – שמדובר במקום עבודה במשרד שלנו אז הוא גם מקום מפגש בו נסגרים לא פעם דברים שרק יכולים להסגר במפגש כזה, לפעמים הרבה יותר מהר מאשר דרך אימייל – זה סודו הקסום של מקום זה, שאתה על בטן מלאה הקרקע מוכנה לדברים אחרים :)




שירותים

כן, גם זה צריך. ישנם משרדי עבודה שישנם שירותים משותפים עם משרדים אחרים וישנם משרדים שיש להם שירותים צמודים משלהם. זה נחשב לכאורה לאחד הפרמטרים הפחות ששמים דגש עליו אבל לא פעם זה מהווה נוחות – אולי בגלל זה קוראים לזה נוחיות.


תחזוקה

כל מקום זקוק לתחזוקה, בטח אם מדובר במקום בו אנו נמצאים רוב היום. בין אם מדובר בניקיון המשרד או השטח הפרטי שלי במשרד בו אני יושב או במסדרונות שאני עובד, החלונות שאני מסתכל דרכם וגם השירותים כמובן.



נכונות מותאמת לצרכי העסק

כמובן שניתן לכתוב על סעיף זה רבות וזה כמובן תלוי עסק. ראשית ישנם עסקים של מעט עובדים ועדין יש צורך במקום גדול כגון חנות רהיטים לדוגמא או מצד שני מקום גדול בעל כמה קומות כגון סוכנות ביטוח עם טלפניות וכיו"צ.

מה שיש עוד לקחת בחשבון, בטח עם מדובר בעסק המקבל קהל זה:נגישות עבור כל סוגי הקהלים. קהל מבוגר, כניסה/ כניסות רחבות עבור כיסא גלגלים, תמרורי ושלטי אזהרה על דלתות וחלונות, שטחים בטוחים למניעת החלקה ועוד. דברים אלא חשובים ביותר כמובן אם מדובר בחיי אדם – מה גם שעסק שכזה כמו כל עסק מחייב ביטוח במידה ולקוח נפגע במקרה כזה או אחר.


עיצוב – גם וגם

שטח המשרד כאמור הוא מרכיב חשוב ובטח נתון שיש להתחשב בו – נוחות העובדים בינה דבר קריטי להצלחת עסק. מעצב טוב ונכון יכול לקחת מקום ולתת לו הרגשה טובה גם אם המשרד עצמו מעט קטן ולא במידות – ההרגשה היא שכל חלק וחלק נמצא במקומות וכולם מרוצים.

משרד מעוצב

משרד מעוצב 2



משרד מעוצב 3



משרד מעוצב 4



תשלום חודשי

כן, כל המרכיבים של המשרד להשכרה הכלולים במאמר זה נלווים כמובן ועמדים בקנה אחד לתוצאה הסופית של התשלום החודשי. שכירות המקום כאמור תלויה בגודל המשרד, מיקומו, הארנונה וכו', מעבר לזה יש להתחשב בתחזוקה, בנגישות, תשלומים חודשיים נלווים של: משכורות לעובדים, פנסיה לעובד, רואה חשבון, חשמל, מים, ארנונה, פרסום העסק מסיבות מידי פעם ועוד. התחשיב של משרד לא מסתכם רק בעלות נדל"ן ויש צורך בהבנה עמוקה לפני שמשכירים "רק" משרד, תכנון נכון וראייה ממעוף הציפור דרושים על מנת לנהל משרד – שהוא למעשה העסק שלכם.


התפשרות

כן, כמו בכל דבר בחיים, לפעמים גם מתפשרים על נתונים מסוימים במשרד המושכר.

כל עסק או בעל עסק זה כמובן אינדיבידואלי ויש כאלה שיסכימו להתפשר על שירותים משותפים ויש כאלה שלא.

מקום מרכזי עבור עסק שמקבל קהל הוא למשל משהוא שאי אפשר להתפשר עליו והוא לפחות צריך להיות נגיש גם לתחבורה ציבורית – אם זה לב העסק אז יש לשים לב לכך.


לסיכום – תכנון נכון של כל הפרמטרים הקשורים להשכרת משרד יכולים להיות תנאי הכרחי להצלחה של העסק שלכם.

אנו בבית פרץ בעלי ניסיון רב בשנים מאז 2008 ואנו יכולים לעזור / לייעץ ולתת מענה והתאמות על פי צורך העסק – דברו איתנו והצטרפו לקהל לקוחותינו המרוצים... יש לנו גם המלצות :)


כנסו לעמוד שלנו: משרדים להשכרה בחיפה להתרשמות של המשרדים הזמינים כעת עבורכם.

צופה בנוף מחלון המשרד