פרץ אלימור

2 דקות

קניית נכס מסחרי

עודכן ב: 2 יול 2023

קניית נכס מסחרי מלווה בלא מעט שאלות שעלינו לשאול בבואינו לרכוש נכס מסחרי.

ראשית עלינו להבין את השוק, שוק הנדל"ן במיוחד בארצנו ויש לאמר גם בעולם כולו יודעת עליות ומורדות אך בשנים האחרונות המגמה היא דיי ברורה והיא כמובן מגמת – עליה. עליה מתמדת במחירי הנדל"ן והשוק יש לאמר רותח.

לכן, חוקי המשחק מעט שונים היות ונחוץ על מנת לבצע קניית נכס מסחרי הון התחלתי הולם ואם אין לך הון התחלתי הסבירות היא די נמוכה שתשאר במגרש המשחקים הזה.

קניית נכס מסחרי בחיפה

העיר חיפה נחשבת לאחת מבין הערים הגדולות של מדינת ישראל, העיר חיפה התפתחה לא מעט בשנים האחרונות ועד ועוד שטחים מתפתחים הן לטובת נדל"ן פרטי והן לטובת נדל"ן מסחרי. בעיר חיפה לרבות מפרץ חיפה קיימים לא מעט מקומות המתאימים לטובת שטחי נדל"ן מסחרי, בין אם מדובר במשרדים, מגרשי תעשייה, מגרשים פתוחים (לרכבים וכיוצ'), חנויות כמובן ועוד.

עוד תוכלו לקרוא ולבחון מגרשים שלנו בעמוד על מגרשים להשכרה בחיפה

קניית נכס מסחרי או השכרה

יש להבין לפני רכישה נכס מסחרי היכן הנדל"ן ממוקם מבחינה גאוגרפית, למשל: האם הנכס קרוב למקום מרכזי בו ישנה תנועה ערה של אנשים, כי אם מדובר במשרד או אף חנות שמתקיימת על ידי קבלת קהל למקום העסק, דבר זה הוא קריטי. אותו כנ"ל גם לגבי תחבורה ציבורית, משמע נגישות, דבר זה נכון הן עבור קבלת קהל לעסק, כפי שרשמנו בסעיף הקודם, וכמו-כן דבר זה חשוב להגעה נוחה של העובדים שעובדים במקום העסק.

דבר נוסף שיש לשים לב אליו זה פיתוח המקום- אם זה מקום בו יצמחו נכסים / מבנים חדשים או אולי פארק או שזה ייקח שנתיים אולי 10 שנים – אלא נתונים שיש לקחת בחשבון, כל פרט ופרט על מנת לדעת בדיוק איזה פרמטרים יש לקחת בחשבון ואיזה לא!

לשם מה ייעוד הנכס

אם מדובר בקנייה של נכס על מנת להסב אותו למקום עבודה בפועל, יש להבין מה מותר במקום זה לבצע ומה אסור. לא כל חלקת אדמה אותה רוכשים לטובת נכס מסחרי ניתן לבצע בה הכל. ישנה חלוקה וחוקים ברורים הנקבעים על ידי הרשות המוניציפלית של אותו המקום למשל בעיר חיפה, אשר קובעים במפורש מה ניתן ומה לא ניתן, עד לאיזה גובה וכמה חניות או שילוט יהיו במקום.

ישנם אנשי נדל"ן שצצו בשנים האחרונות היות והם רוצים גם הם לגזור קופון מהשוק הרותח הזה, והינ יודעים לברר טוב נתונים אודות הנכס המבוקש, לעיתים לא כל כך חשוב להם מה עלות הנכס היות והמטרה הברורה עבורם היא לקנות נכס מסחרי לכמה חודשים או יותר ואז להציע אותו לשוק למכירה חזרה. יש המשפצים את המקום ואף משקיעים בו מעט על מנת שהנכס יעלה את הערך שלו ובכך יוכלו למכור במחיר גבוהה אף יותר.

לסיכום

יש לבחון ולשים לב לכלל הפרמטרים הקטנים כמו הגדולים, לדעת איזה הון עצמי יש לך בכיס, מה מטרת / ייעוד הנכס, איזה שטח מסחרי במיקום גאוגרפי ומה עתיד להיבנות בסמוך לנכס – זאת ועוד יש לשאול לפני ביצוע קניית נכס מסחרי בחיפה

תוכלו לעבור מהקישור הבא לדף הבית: נדל"ן מסחרי להשכרה בחיפה.